Gemeente Hilversum

Mijn eerste opdracht als zelfstandige is bij de gemeente Hilversum. Op de afdeling informatiebeheer is mijn eerste taak het coördineren werkzaamheden en verbeteren van de processen rondom de postintake. Kunnen omgaan met autisme is een belangrijke factor.

Rijkswaterstaat

In 2007 ben ik bij Rijkswaterstaat gestart als verkeerskundige. In deze rol begeleidde ik verkeerstellingen en deed ik het beheer op verkeerskundige tools. Daarnaast was ik nauw betrokken bij verkenningen en planstudie t.a.v. de aanleg van spitsstroken in Noord Holland, de 2e Coentunnel , de aansluiting Heiloo en de A9 Omlegging Badhoevedorp. Dat varieert van de interpretatie van een verkeersmodel tot het beantwoorden van inspraakreacties op deze wegenprojecten.

In 2013 maakte ik een kleine carrière switch binnen Rijkswaterstaat en waren alle volgende stappen volledig nieuw voor mij. Dat betrof het coördineren van een afdeling gegevensbeheer met tien collega's en werken in de vakgebieden informatiemanagement en assetmanagement. Vervolgens heb ik in de rol als coördinator, adviseur en productowner vele invalshoeken van de vakgebieden mogen ervaren.  De uitdagingen waarmee ik aan de slag ben gegaan waren

  • Drie locaties gegevensbeheer samenvoegen tot één
  • Uniformeren naar één technisch document management systeem Meridian
  • Opzetten van een areaalloket voor in- en uitstroom areaalgegevens in TopDesk
  • Uniformering en standaardisering assetmanagementdatabases RWS 
  • Productowner assetmanagementsysteem ULTIMO 
  • Advisering over eigenaarschap, vaststelling, beheer informatiebehoefte

Verder ben ik de afgelopen jaren onderdeel geweest van het deelprogramma Van Veel naar Drie. Dat had als doel een systeem- en databasereductie te realiseren, aangezien niet alle gegevens uniek werden opgeslagen. Het was een deelprogramma van het programma AIRBIM, wat staat voor 'Areaal Informatie Rijkswaterstaat' en 'Bouw Informatie Management'. Binnen het programma was het doel data als water uit de kraan veilig en betrouwbaar beschikbaar te stellen voor analyse, beheer, inwinning en uitgifte. Dit programma werkte volgens de SaFe methodiek (een combinatie van Lean, Agile, KanBan, Devops).

Universiteit van Amsterdam

Van 2000 tot 2005 heb ik gestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam en daarmee werd ik in 2005 doctorandus in de Planologie. Een van mijn specialisaties was verkeer en vervoer. Als verkeerskundige belandde ik vervolgens bij Rijkswaterstaat. Binnen Rijkswaterstaat heb ik vervolgens diverse trainingen en cursussen gevolgd voor zowel persoonlijke ontwikkeling als om mij inhoudelijk bij te spijkeren.